Terms and conditions

Våra villkor

Cosmetsy
Allmänt

På Brown Borås handlar du enkelt och tryggt och du kan själv välja hur du vill lägga upp din betalning med flexibla alternativ i checkouten. När du beställer via vår butik ingår ett köpavtal när du gör en beställning och sedan skickas en orderbekräftelse automatiskt till dig via den e-postadress du angav, om något skulle gå fel i din beställning ber vi dig att kontakta oss omedelbart eftersom varorna ofta packas och skickas samma dag. Om du har frågor eller är osäker på något är du alltid varmt välkommen att kontakta oss på kontakt@brownboras.com.

Betalning och priser

Betalningen sker enkelt och tryggt via vår samarbetspartner Klarna. Du väljer själv i kassan vilket betalsätt som passar dig. Om du vill handla som företag, hör av dig till oss om du önskar ett kvitto för redovisning. Har du frågor gällande din betalning? Vänligen kontakta Klarna kundtjänst. Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms. Villkor för betalning anges i kassan. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på webshopen, exempelvis fel i produktbeskrivning, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.

Leveranser

Aktuella leveransmetoder och pris redovisas i kassan vid köptillfället. Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Vi erbjuder oftast: PostNord Standardfrakt 49 SEK. Normalt 3-5 arbetsdagar från att du lagt in din beställning tills den ligger på ditt utlämningsställe om inget annat anges på produkten. Postnord Expressfrakt 89:-. 1-2 arbetsdagar från att du lagt in din beställning tills den ligger på ditt utlämningsställe om inget annat anges på produkten. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

returer

Vid retur står kunden för returkostnaden utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. 14 dagars öppet köp: Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Returer skickas (först efter kontakt med oss) till: Brown Borås AB Första Villagatan 22, 50453 Borås. Återbetalning: Om du utnyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln. Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

reklamationer

Vi kontrollerar alltid våra varor noga när vi får dem från våra leverantörer samt innan vi skickar dem till dig som kund. Skulle du få en trasig vara så kontakta oss så fort som möjligt och beskriv felet. Är en produkt skadad alternativt ej håller måttet vid användning och en reklamation ska göras är du välkommen att kontakta oss på kontakt@brownboras.com med ditt ordernummer samt bifogad bild på den skadade varan där det framgår vad som är fel, så kan vi enkelt hantera din reklamation på bästa sätt. Vi följer konsumentköplagen där reklamationsrätten är tre år. Vid reklamation uppger du ordernummer samt fel/skada på varan. Vid en eventuell retur är det viktigt att varan förpackas på ett sådant sätt att den inte riskerar att skadas. Vi kontrollerar alla returnerade produkter noggrant, och vid ett giltigt returärende står vi för frakten. Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Det är också Allmänna Reklamationsnämnden du kan vända dig till för att få en tvist prövad. Brown Borås förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig. Vid reklamation där kund ej begär ny vara ska Brown Borås återbetala ordersumman eller makulera fakturan inom 14 dagar från det datum som den returnerade varan mottagits.

integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post kontakt@brownboras.com.